Kosten- & tijdbesparend workforce management

Tijdregistratie, personeelsplanning, projectregistratie en een werknemer selfservice die perfect beantwoorden aan jouw noden, dat is de tijdsmanagementoplossing van Syntegro. Ze is immers volledig geïntegreerd met ons toegangsmanagement. Alle modules zijn letterlijk op 1 database ontwikkeld en via 1 interface te beheren door de klant. Uitermate gebruiksvriendelijk bovendien, want gebruikers zien alleen de modules die ze via licentiesleutels activeerden.

Synguard workforce management Syntegro

Workforce management afgestemd op werkgever én werknemer

Tijdsmanagement zit in de lift. Zowel werknemers als werkgevers willen tegenwoordig meer vrijheid bij het opstellen van de arbeidsschema’s. Werkgevers laten zo de werktijden beter overeenstemmen met de drukte, terwijl werknemers hun werktijden vlotter laten aansluiten op hun privésituatie. Win-win.

Nieuwe trend is ook dat medewerkers voortaan hun prestaties registreren in plaats van de uren waarop ze aanwezig zijn. Daarnaast is ook thuiswerk alomtegenwoordig en wordt er veel meer geswitcht tussen afdelingen en filialen. Stuk voor stuk situaties waarin een minutieus workforce management cruciaal is. Toch mag het niet tijdrovend zijn. And that’s where Syntegro comes in.

“Wendbaar werk en zelfroosteren zijn voor veel werknemers geen theoretische begrippen meer. Wel dagelijkse realiteit.’

Tijdsmanagement – een totaaloplossing

Met het workforce management van Syntegro bepaalt de werkgever de minimumbezetting voor alle teams. Daarna geven werknemers zelf hun voorkeuren aan qua werkplanning. Uiteraard rekening houdend met collega’s. Belangrijk bij die personeelsplanning: de software neemt randvoorwaarden en contractbepalingen in acht. Zo weet je bijvoorbeeld via de planning welke mensen er vrijdag om 13 uur kunnen komen werken. Tegelijkertijd kijkt het systeem na hoeveel uur ze deze maand al werkten. Zo plan je niemand onnodig in met overuren aan 150 % loon. En uiteraard volg je via de tijdregistratie makkelijk op wie wanneer effectief aan het werk was.

Het summum van automatisatie dus. En dat bespaart tijd. Medewerkers regelen alles zelf via een prikklok, computer, tablet of smartphone. Werkschema’s raadplegen, een realtime overzicht van hun prestaties en vakantiedagen bekijken, en verlof of fietsvergoeding aanvragen. Ze brengen het eenvoudig zelf in orde. Of bepaalde aanvragen automatisch gevalideerd worden door het systeem of eerst goedgekeurd moeten worden door een manager, dat beslis jij als werkgever: de workflow voor aanvragen wordt geconfigureerd zoals jij dat wil.

Ook projectregistratie is snel en makkelijk met de Syntegro tool. Je gaat bijvoorbeeld in een handomdraai na waar in een bepaald project de workload en de kosten zitten. Bovendien koppel je de software eenvoudig aan een ERP-systeem. Zo genereer je automatisch facturen als je personeel voor een bepaalde klant werkt. Handig!

Configuratie op maat van de klant

De Syntegro oplossing voor tijdregistratie, personeelsplanning, projectregistratie en werknemer selfservice beschikt over ontelbaar veel rekenregels en mogelijkheden om workflows op te zetten. Een volledige automatisatie van de meest complexe arbeidsreglementen en regels gegarandeerd. Gedaan met tijdrovend, manueel werk zoals maaltijdcheques verwerken, premies berekenen en overwerk compenseren. Voortaan gebeurt alles automatisch. Tijd- en kostenbesparend.

Meer over de integratie van tijdregistratie, personeelsplanning, projectregistratie & werknemer selfservice?